دبیر کمیته علمی کشوری کرونا می‌گوید امروز منظور از تکمیل واکسیناسیون تزریق دز سوم واکسن کرونا است.

اومیکرون

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا جماعتی در گفت و گو با بخش خبری ۲۱ گفت: امروز منظور از تکمیل واکسیناسیون تنها تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا نیست بلکه مردم باید دز سوم واکسن را هم تزریق کنند.

وی ادامه داد: اگر دز سوم واکسیناسیون عمومی کشور به سرعت انجام نشود باید منتظر این باشیم که اومیکرون کل کشور را درگیر کند.

جماعتی تاکید کرد: شیوع اومیکرون به گونه‌ای است که اگر یک نفر وارد کشور شده باشد دو هفته طول می کشد تا کل جمعیت مبتلا به این سویه شود.

دبیر کمیته علمی کشوری ادامه داد: به همین جهت به مردم توصیه می کنم که به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان اهمیت دهند و دز سوم واکسن را حتما بزنند.

وی درباره کرونای ترکیبی که به دلمیکرون معروف شده هم توضیح داد: در بحث سویه جدید که به دلمیکرون معروف شده هیچ سند رسمی از سازمان بهداشت جهانی و یا مجامع علمی معتبر دریافت نکرده ایم بنابراین تایید نمی کنیم که چنین سویه ای وجود داشته باشد اما این موضوع همچنان مطرح است که اگر ویروس دلتا و اومیکرون در جامعه در گردش باشد احتمال اینکه گروه‌های پرخطر و افراد واکسینه نشده مبتلا به دلمیکرون شود به لحاظ علمی وجود دارد اما ثابت شده نیست و در حال حاضر ما چنین نگرانی نداریم.

کد خبر 646743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    5 1
    ببخشید مگه واکسن زدن جلوگیری می کنه از ابتلا به کرونا؟!!! طبق گفته کارشناسان، از شدت بیماری کم می کنه و از مرگ. پس بهترین راه، رعایت پروتکل ها و قرنطینه افراد مبتلاست.
  • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    مدارس حضوری کردید تو زمستان تو اوج امیکرون تو مدرسه نه کسی ماسک میزنه نه کسی الکل میزنه به دست شون هیچ به هم دیگه دست میدن در پنجره باز میکنی میگن سرده خب الان مدارس ما اصلا رعایت نمیکنن دوباره کم کاری کنید پشیمون میشید که فایده نخواهد داشت حالا از ما گفتن بود مدارس غیر حضوری و محدودیت کرونا یی انجام بدید
  • ایرانی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    منتظر دوزهای پنجم و ششم هفتم هم باشید. دست بر دار نیستن .